Market Profile
Market profil je nástroj, který vznikl v 80. letech 20. století a byl vytvořen traderem Petrem Steidlmayerem ve spolupráci s Chicagskou komoditní burzou. Jeho hlavním účelem je poskytnout náhled do trhu tím, že ukazuje kolik času strávil trh na určité cenové úrovni. Místo tradičního zaměření na časovou osu, market profil zdůrazňuje cenovou aktivitu, a tak umožňuje traderům lepší pochopení tržní struktury a dynamiky.
Na základě rozdělení cen do různých "profilů" mohou obchodníci vidět, kde se trh pohybuje a kde nachází support či resistance.
Aktivní obchodníci využívají market profil k identifikaci obchodních příležitostí, zejména ve smyslu nalezení oblastí, kde trh může obrátit směr či pokračovat v trendu. Dále, s pomocí market profilu lze efektivně určovat místa pro stop-loss a profit target.
Podrobnou aplikaci market profilu včetně ukázek grafů naleznete v článku Profily trhů trochu jinak – market profile