Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Doporučené příspěvky

Odesláno

Zdravím,

Již třetí týden obchoduji s live účtem a za tu dobu se mi stalo pár ne příliš pěkných situací, které ve mě vyvolaly pár otázek. Proto bych byl vděčný, kdyby se našel někdo, kdo by mi na ně odpověděl. Předem děkuji.

Minulý týden se mi stala velmi nepříjemná situace s platformou. Byl jsem v pozici long s daným SL. Jak se to tak stává, trh se otočil proti mě a velmi rychle se vydal směr můj SL. Následně protl SL, ale co se nestalo, pořád jsem byl v pozici. Najednou panika...tak jsem to chtěl ukončit ručně, ale při příkazu flatten platforma zamrzla. Zkusil jsem tedy podle rad z diskuze platformu restartovat. Ukázalo mi to jednu pozici long, opět se na platformě objevil příkaz zadaného SL, hodnota trhu však už byla úplně jinde. Při dalším příkazu flatten, opět platforma zamrzla...Nakonec jsem psal Stevovi, ověřil mou pozici, ale i na mou žádost pozici neuzavřel...po mnohočetném restartování se mi nakonec pozici podařilo uzavřít. Platforma hlásila všechny pozice uzavřené, Steva však říkal, že jsem další pozici v short. To jsem nechápal, prakticky to nebylo možné a platforma nic takového neukazovala. Po dalším restartu se mi konečně ukázala i tako pozice, kterou jsem okamžitě uzavřel. Ztráta u pozice long byla 290 USD (namísto 90 USD), vlivem zmatku, možná i mého překlepnutí jsem ale na pozic short (o které jsem vůbec nevěděl) získal 380 USD...takže se vlastně nic nestalo a akorád jsem vydělal. Nicméně pocit to byl velmi nepříjemný (což si asi umíte představit). Stevovo vysvetleni nakonec bylo, že prý moje platforma ztratila kontakt z burzou a přákaz na SL došel na burzu pozdějí a to v tu chvíli, kdy uz cena trhu dávno byla mnohem níž. Co je však zajímavé je to, že když jsem byl v pozici long, tak než jsem stačil z pozice vystoupit, tak jsem byl i v pozici short (což nevím jak), ale podle platformy je to nereálné...nebo aspoň mi nikdy nešlo byt jak v pozici short tak long zaroveň. Nebo se pletu?

Ale abych se dostal k otázkce. Tato příhoda mi vnukla pár otázek:

1) u Steva se dalo nastavit množství obchodovaných kontraktů na jeden vstup a také hodnotu denní ztráty. Jak přesně tato hodnota funguje? Jestliže mám nastaveno denní možnou ztrátu 800 USD, znamená to, že to je něco jako můj druhý SL který jde společně s mým příkazem na burzu a nebo to funguje tak, že máz ztrátu 1000 USD na jeden obchod a po překročení denního limitu 800 USD mě platforma nepustí do dalšího obchodu.

2) denní limit 800 USD je na kontrakt, nebo celková možná denní ztráta.

3) pokud 800 USD znamená celková denní ztráta a také něco jako druhý SL usazený na burze s mým příkazem, znamená to, že pokud jsem v pozici s 4-ti kontrakty, kdy každý má danný SL 250 USD (celkový SL je tudíž 1000 USD) jsem vyhozen z pozice při ztrátě již 800 USD (SL tudíž není dosažen?).

4) jsou do tétu sumy započítány komise?

5) pokud se stane, že všechny ochranné prvky selžou (což už kdosi psal, že se mu to stalo), je možné se nějakým způsobem bránit a ztracenou sumu po někom vyžadovat?

6) z mé zkušenosti vyplývá, že Steve mou pozici nemůže uzavřít (nebo je to jinak?). Své pozice jsem nakonec musel uzavřít ja sám (po opakovaném restartování platformy). Nutno říci, že toto restartování chvilku trvá a trch může být dost rychlý a ztráta tak narůstá neuvěřitelnou rychlostí. Jakto že Steve mou pozici neuzavřel, ikdyž jsem ho o to opakovaně žádal? Nutno říci, že to nakonec dopadlo dobře, ale nemusí to tak být vždy.

Stala se někomu podobná záležitost? Nebo máte s tím někdo nějakou podobnou zkušenost?

Celkově jsem však s platformou spokojen a zatím se tato situace neopakovala. A snad už ani opakovat nebude:)

Omlouvám se za dlouhý text.

S pozdravem

Zhymll

Odesláno

to zhymll
Stalo se mi nedávno něco podobného a sice mi dvakrát zamrzla platforma. Jedenkrát když jsem chtěl ukončit pozici za MKT příkaz a jedenkrát když jsem posunoval SL v DOOMu tahem myší. Po restartu platformy už vše fungovalo standartně. Zjišťoval jsem u kolegů a nikdo podobné problémy neměl. Napadá mě snad jen jaký máš Windows? Já mám Vista Home Premium.

Odesláno

čaute, dnes som po jedenástich dňoch konečne znova zasadol k počítaču, skolila ma chrípka a ležal som v posteli.
Na moje nemilé prekvapenie sa mi znova v Sierre vyskytol rovnaký problém ako na posledy: po úspešnom pripojení Sierry a otvorení chartbook Sierra vypíše hlášku "Symbol is inaccessible".
Už s toho začínam byť zúfalý, Sierru mám zaplatenú už tri týždne a z toho normálne bežala len pár dní. Stephen nevie čo robiť a z SC Supportu mi len opakujú, že by všetko malo byť OK.

Odesláno

to zhymll:

já ukončuji pozice téměř vždy STOP příkazem. pokud potřebuji zavřít rychle např. mimo plán, tak používám Flatten. v těchto případech prakticky vždy, a to z toho důvodu, že se mi několikrát ze začátku stalo, že když jsem chtěl pozici ukončit Buy nebo Sell, tak se tento příkaz nevyplnil hned. ve stresu jsem jej tedy zadal znovu a pozice se ukončila, leč bohužel s ukončením pozice jsem měl i neplánovaně nakoupeno, a to tolik kontraktů kolikrát jsem na Buy v rychlosti klikl.

takže pro rychlé ukončení doporučuji Flatten, protože po něm můžete klikat jak chcete a nemůže se vám stát, že neplánovaně nakoupíte nebo prodáte i několik kontraktů, což může být ve finále daleko nepříjemnější, než pár ticků slipu při použití Flatten.

opět ale opakuji, že primárně a téměř vždy, tj. 99% případu ukončuji pozice stop příkazem, takže žádným klikáním na buy, sell, nebo flatten.

co se týče toho max. limitu pro ztrátu, tak to je denní limit. je tedy úplně jedno kolik obchoduješ kontraktů. pokud mám ale zkušenost, tak TA nastavuje limity podle velikosti účtu. podle této velikosti účtu je ti ale také povoleno obchodovat jen určité množství kontraktů. pokud máš tedy 800 USD jako denní ztrátu, tak bych si tipnul, že je ti povoleno obchodování jen s jedním kontraktem. pokud je ti podle velikosti účtu povoleno obchodovat více K, tak tato částka je automaticky nastavena na vyšší hodnotu ...

pro zabránění nebo zmenšení rizika zamrzání platformy doporučuji, zvláště pak při live obchodování, nepoužívat jakékoliv další aplikace. mě se platforma většinou kousne, když mám otevřená další internetová okna nebo dělám současně na PC i další práci ... nevím ale, jestli je to jen náhoda, nebo to skutečně spolu souvisí ...

Odesláno

jenaL:
V menu find/symbol mám: CHERLOVRU0, ESH9, ESM9, NQH9, NQM9, TFH9, TFM9, YMH9, YMM9.
V práci mi Sierra ide bez problémov, mám rovnaké verzie, rovnaké nastavenie. Jediný rozdiel je vo Windovse, v práci XP, doma Vista. Ale či by toto mohlo robiť takéto problémy...

Odesláno

Jediná najlepšia možnosť asi bude zaniesť notebook do servisu. Keďže mi Sierra v práci beží, problém bude podľa všetkého u mňa v počítači v nejakom nastavení (možno Windowsu). Inak si neviem predstaviť prečo by rovnako nastavená a zhodná verzia Sierry takto zmätkovala.

Odesláno

jano:
ja pouzivam taktez visty, absolutne bez problemu, zkus se podivat na spravnost nastaveni data/trade service setting. Nebo me napada ze to muze blokovat firewall. Jinak asi ten service.

Odesláno

To Ouklend

Diky moc za info. S uzaviranim pozice jako takove problem nemam. Casto pouzivam fletten (a ne Stop prikaz), jelikoz trh se ted malo kdy hne az k memu PT. Navic to vyzaduje i muj styl obchodovani. Stop prikaz se mi za posledni mesic ani jednou nenaplnil. Asi to ted proste nejde:)

Spis me zajimaly informace ohledne denni ztraty. Treba vcera jsem k memu PT taktez nedosel, ale prikaz pro buy mi po uzavreni pozice zustal v platforme a pak mi v 11 vecer volal Steve, ze jsem v pozici. Takova hloupost. Snad nejsem jediny, co delal takove "kraviny".

Denni limit 800USD jsem si nastavil sam, a to z duvodu meho manymanagmentu. Ve skutecnosti bych ho dal jeste mensi, ale kvuli multikontraktum, ktere jiz snad za ne dlohy okamzik budu schopen obchodovat, tak jsem ho urcil takto.

Presto by me zajimala informace, zdali teno denni limit funguje i primo na burze jako SL. Takze kdyz jsem v pozici, jestli to automaticky uzavre moje pozice a dale me to nepusti k obchodovani.

A muze opravdu Steve uzavrit moje pozice, kdyz ho o to pozadam? Nebo to proste musim bezpodminecne udelat ja sam z platformy?

Z.

Odesláno

to zhymll:

- Stop příkazem si přeci můžeš pohybovat jak chceš. Je to samozřejmě záležitost stylu obchodování, přičemž já používám TSL a stejně tak i posouvaný PT ...

- Pokud používáš Flatten, tak není možné, aby ti v platformě vysel nějaký příkaz, který by tě hodil do pozice. Flatten ruší všechny příkazy a já jej po každém obchodu proklikám pro jistotu několikrát a nikdy se mi nestalo, aby mi zůstal vyset PT nebo SL.

- Ano. Tvých nastavených - 800 USD je denní limit, tzn. pokud budeš v pozici a dosáhneš denní ztráty -800 USD, tak by se měly všechny pozice uzavřít a dále by jsi neměl být puštěn k dalšímu obchodování.

- Nejsem si jistý, jestli je Steven ten pravý člověk na uzavírání pozic. Přece je jen z Infinity, což je zprostředkovatelská firma a navíc nemá na starosti jen tebe. Pokud má desítky a možná i stovky klientů, tak nevím jak by uzavíral pozice, pokud by mu zavolalo třeba 20 lidí současně. To než by se se všema domluvil a vyšla na tebe jako na 20. člověka řada, tak je to asi už pozdě.

Pro Infinity by pro tyto případy měla být tato linka

[bold] help desk - 001 312 431 1901[/bold]

Pokud ti angličtina nedělá problémy, tak si toto číslo klidně pro jistotu předem vyzkoušej a rovnou se na uzavírání pozic zeptej ...

;)

×
×
  • Vytvořit...