Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Doporučené příspěvky

Odesláno

Veroniko,
tady může být problém, jak píše regis, ve formátu buňky. Když budete mít buňku ve formátu čas 00:00 (HH:MM) a pak čas vyplňovat třeba 20:58 a 21:04, pak budete mít čas strávený 6 min. (0:06:00). mě to aspon funguje bez problémů :)

ať se daří,
Míra

  • 3 týdny později...
  • Odpovědí 905
  • Vytvořeno
  • Poslední

Nejaktivnější diskutující

Nejaktivnější diskutující

Publikované obrázky

Odesláno

poprosim o radu, neviem ci je nieco take mozne ale ak ano budem rad ked prezradite ako


mam v stlpci asi 5000 cisel typu 20.05 a potreboval by som aby tam bolo 20,05 je nieco take mozne?

alebo nejaky sposob spocitavania ked je tam bodka namiesto ciarky

dakujem

Odesláno

Je to takový pritivní postup, ale funguje to. Tu oblast v Excelu, kde máš ty tečky vyber (Ctrl+C) a zkopíruj např. do poznámkového bloku. Tam udělej náhradu "."->",", zase vyber a vloz do excelu (Ctrl+V). Mělo by to jít. Poznáš to tím, že když vysvítíš min 2 buňky, tak se ti dole napíše součet.

  • 2 týdny později...
Odesláno

Napadne někdo nějaké jednoduché řešení?

Do Excelu každý týden načítám aktualizovaná data ze souborů *.csv, ty jsou např. ve formátu:
datum,O,H,L,C,Vol
Každá řádka tedy jeden datum s jednou týdenní čárkou.
Datum je řazen od nejstaršího k nejnovějšímu.

A v tom je problém.
Soubory jsou totiž různě dlouhé ( podle délky historie ) a každý týden přibude nový řádek na konci.
Já využívám jen "čerstvá" data, těm starším přiřazuji nižší prioritu či je úplně ignoruji.

Potřeboval bych tedy aby se mi do tabulky časová řada načetla odzadu.
Na první řádce nejnovější datum z *.csv, na druhém to minulé a tak dále.
Pokud pak bude Excel něco počítat, bude to dělat vždy z nejaktuálnějších x týdnů a stará data zůstanou někde dole.

Asi by to šlo nějakým skriptem co by vždy celý CSV soubor přeházel.
Spouštěl bych ho ale každý týden na mnoha souborech ( cca. 100x ).
Přeci musí existovat nějaké primitivnější řešení.
Něco jako " načti CSV odzadu " či podobně.

A teď babo raď! Prosím, prosím. :)

Odesláno

fi,

a nestačilo by použít vestavěnou fci excelu Data - Seřadit ? Tím můžete seřadit libovolný počet sloupců najednou. Třídění/seřazení se provádí podle prvně označeného sloupce.

Aleš

Odesláno

Aleši, moc díky za snahu.
Přesně jak píšeš to zatím ručně dělám.
Je tam ale problém, třídění opakuji každý týden až 50x ( dle počtu komodit ).
Nevím totiž jak tu funkci zautomatizovat.
Mám nastaveno, že po otevření Excelu se mi vždy všechna data znovu načtou z CSV.
Chtělo by to pak jen automaticky aktivovat to třídění.

Odesláno

fi,

potom mě napadá to jedině řešit pomocí makra, což je cca několik jednoduchých řádků. Jde o to jak to nějak automaticky spouštět teprve po tom načtení.

Mrknu na zápis makra pro setřídění. Jen by jste si to musel upravit podle oblasti kde má formátování probíhat.

Aleš

Odesláno

Možná jednodušší přes Záznam nového makra, setřídit dle potřeby, Konec záznamu a přiřadit tomu makru klávesovou zkratku. Pokud jsou teda ty data vždycky ve stejném formátu.

Odesláno

fi,

jak píše attivo, postupoval bych stejně (je to nejrychlejší). Jen je většinou dobré ten záznam maličko upravit. Pokud máte zájem pošlete mi na e-mail nějaký vzorek jak to vypadá a já vám na to kouknu. Případně budu ještě chvilku na chatu a můžeme to probrat nebo zítra.

Kontakt na mě najdete na www.jatester.com

Aleš

Odesláno

to attivo:
Ty CSV soubory jsou ale různě dlouhé.
Nebyl by to problém udělat makro kde by na tom nezáleželo?

to Alec:
Poslal jsem Ti vše na e-mail.
Prosím mrkni na to.

Díky všem.

Odesláno

Já jsem to pochopil tak, že označíte sloupce, pak Data, Seřadit, vyberete kritéria a je hotovo. Akorát že to potřebujete pořád opakovat, protože máte takových souborů hodně a průběžně aktualizované. Potom je jedno jak jsou dlouhé, excel to seřadí ve sloupcích bez ohledu na to, jestli tam je 10 nebo 10 tis. řádků.
Jestli ale nevybíráte celé sloupce, ale třeba jenom určitou oblast dat, pak to bude složitější.


×
×
  • Vytvořit...