Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Doporučené příspěvky

Odesláno

Dobrý den.

Mám na Vás všechny prosbu. Stal se mi takový problém:

Před dvěma dny jsem otevřel spread. Je jedno v čem. Po dvou dnech jsem ráno zapl počítač, nahodil platformu a zjistil, že jedna noha spreadu (ta momentálně vydělávající) je ukončena. V mailu jsem měl i statement o otm, že obchod byl proveden a zaúčtován k tíži mého účtu.

Problém je, že jsem tento obchod zcela jistě nezadal, a to ani telefonicky ani přímo do platformy. Vím to, protože jsem celou obchodní seanci sledoval. Cena, za níž byl "obchod" uskutečněn v dané komoditě byla jen dvakrát. Jednou hned na začátku obchodního dne, kdy jsem u PC ještě vůbec nebyl, podruhé kolem 18,00 našeho času. Kdybych nějakým zázrakem obchod zadal, nebo se spletl brooker, tak bych to na platformě viděl, že je tam working order, že došlo k vyplnění a td. Ale celý den se můj účet tvářil normálně. Ještě v 20,30 ta noha spreadu v platformě byla, ato bylo už dávno po uzavření trhů.

Podle mě to zkazili na účetním oddělení, kde po skončení obchodního dne provádějí účetní operace. Jde mi o to, jestli máte s něčím podobným zkušenosti a jestli mám nějakou šanci na uvedení věcí do původního stavu.

Děkuji všem za rychlé odpovědi. Děkuji.

tominek

Odesláno

No v USA je teď noc. Zjistil jsem to dnes ráno. Broker mi zvedne telefon až ve dvě odpoledne. I office desk přímo u PFG kde mám vedený účet je uzavřen (jen záznamník, ten jsem využil). Samozřejmě jim zavolám, ale jde mi o to, co můžu čekat. Protože pokud to nevyřeší do 4, kdy trh otevírá, tak nevím jestli nebudu muset uzavřít i druhou nohu spreadu, protože jde o nohu ztrátovou a ztráta patrně ihned bude narůstat. A pokud ji uzavřu a oni mi poté tu omylem uzavřenou nohu "obnoví", tak budu opět v louži. Je to zkrátka prekérní situace. Chtěl jsem jen radu, jestli už se s tím někdo setkal a jeké jsou reálné možnosti, že se situace vyvine. Je např. možné, aby mi na účet znovu připsali mou zrušenou pozici? I se stejným vstupem? Já pochybuji...

Odesláno

Tominku,
zejména u spreadů jsme měl na výpisu několikrát také chybné plnění, které mi pak bez problémů opravili. Nicméně vždy šlo pouze o špatnou hodnotu plnění, nikdy o rozdíl otevřená/uzavřená pozice. Brokeři bývají k dispozici většinou brzy před otevřením trhů, tj. doporučuji co nejdříve situaci prokomunikovat.
Petr

Odesláno

Dobrý den.
Tak jsem volal brokerovi, ten to prověřil a za chvíli volal s omluvou, že to opravdu špatně zaúčtovali. Pozici mi obnovili. Jenže se vyskytl jiný problém, mám tam uvedeno výrazně horší plnění, než to skutečné. Ještě se ozvu jak to celé dopadlo.
Ale jak je vidět, psychika tradera musí být opravdu připravena na všechno. Určitě si kupuji tu novou e-knihu o psychologii. Pořád se mám co učit...

tominek

Jinak díky Petrovi za reakce.

Odesláno

Urcite se to stavalo a ze zacatku docela casto. Doporucuji vydiskutovat s brokerem. Zatim vzdy bez problemu opravili pokud to samozrejme nebylo zadano z platformy. Mne tak dva spredy napr. zlikvidovala dcera, ktera nechtic davala prikazy z platformy.
Nekdy se dokonce objevuji chyby v plneni. V platforme jsem mel fill price a druhy den v Open positios zase jine cislo. Nekdy to opravi sami driv nez stihnu reagovat.
Pokud jeden den zadam prikaz, tak minimalne jeste dva dny potom si kontroluji zda se neco nezmenilo.

PetR

Odesláno

Zdravím vás Tomínku.

Mně se pouze stalo,že na mém účtu byl zaevidován LH spread (naštěstí vydělávající),který tam broker umístil omylem.
Samozřejmě někomu chyběl. Na konci dne spread broker zavřel,ale komu byl připsán profi,to nevím. Jen jdem byl telefonicky ujištěn,že poplatky nebudu platit.
Ve vašem případě bych po brokerovi vyžadoval důkaz o ukončení spreadu likvidací jedné nohy. Tel. příkazy jsou nahrávány a předpokládám, že elektronický případ lze také doložit.
Bojujte za svá práva....nikdo jiný to za vás neudělá.
Zdravíma přeji úspěch.
Axel
:)

Odesláno

Zdravím všechny.

Tak vše dobře dopadlo. Jak jsem již psal, tu jednu nohu spreadu uzavřeli omylem. Prý zaměnili čísla účtů, která se lišila jen jednou číslicí. Avšak celý včerejší den jsem tam měl výrazně chybnou hodnotu vstupního plnění. Odstraněno to bylo až přes noc. Volal jsem kvůli tomu na PFG na desk. Je třeba říct že clerk (žena) byla asi pod časovým tlakem a její angličtina byla jako kulomet. Taky dobrá zkušenost.

Ale teď už je vše OK. Budiž tento příklad poučením pro ostatní, kteří by se snad (nikomu to nepřeji) dostali do stejné situace. Vše lze vyřešit.

Zdravím včechny a přeji hodně úspěchů.

tominek

×
×
  • Vytvořit...