Pracovní skupina poskytovaná tradery pro tradery. Naleznete v ní odpovědi na své technické otázky týkající se programů Amibroker, Python, InteractiveBrokers TWS a TradeStation Global.
Dobrý den, má účast v praktické části worskshopu se chýlí ke konci. Rád bych zhodnotil přínosy a poznatky, které mi přinesl.
V první řadě musím konstatovat, že se mi zdá, že ty 2 měsíce trvaly velice dlouho. Zpočátku jsem měl strach, že to za tak krátkou dobu nestihnu pochopit, protože jsem v tradingu úplný začátečník. Dlouho jsem se potýkal s orientací v TWS a zpočátku jsem moc nechápal signály Dashboardu. V zadávání příkazů do papertradingu jsem nadělal plno chyb. Mnoho času jsem věnoval Google-studiu pro mne nových pojmů burzovní ekonomie, 2x jsem přečetl knihu "Od myšlenky k reálným obchodům" a některá videa teoretické přípravy jsem shlédnul i 4x. Ale dnes po 2 měsících už je mi všechno jasnější a zadávání příkazů podle signálů v Dashboardu mi nedělá problémy a včetně orientace a kontroly v TWS nezabere víc než 10 minut denně. Z tohoto hlediska workshop splnil, co sliboval.
V průběhu workshopu mne ale čím dál více zajímalo, jak vlastně signály v Dashboardu vznikají a doufal jsem, že bych se to také mohl naučit. Zkoušel jsem na pomoc pozvat umělou inteligenci a zadával jsem jí různé úkoly, abych na konci zjistil, že tak chytrá zase není, nebo neumím otázky pokládat. Díky tomu dnes vidím, že stavba strategie, backtestování a automatizace tradingu je mnohem obsáhlejší kapitola, než abych se ji mohl za 2 měsíce naučit a umělá inteligence je sice dobrá na rychlé zpracování dat, ale tato data se na internetu hledají velmi těžko zdarma, pokud to vůbec jde. Navíc bych se asi trochu bál investovat peníze do projektu, který by řídila umělá inteligence.