Dobrý den,
nemohu zakládat nové vlákno, tak jsem oprášila tuto starou diskuzi.
Stala se mi věc, která mi přijde dost důležitá, a potřebovala bych poradit.
Jsem začátečnice, mám za sebou přes 30 obchodů, obchoduji pozičně přes full servis brokera, kterému platím celkem luxusní provize. V době obchodních hodin jsem většinou v práci, takže nemůžu sedět u počítače. Funguje to tak, že brokerovi dopoledne zašlu příkaz, kde je samozřejmě zadaný i SL a posouvání SL. Celý obchod za mě uskutečnuje broker, já jenom - pokud jsem doma, sleduji platformu (TraderWorkstation od IB). Tento čtvrtek večer jsem zjistila, že mám stále otevřený obchod se sojou, ačkoliv již bylo po obchodních hodinách (obchody uskutečnuje na el. trzích, ale jen v obchodních hodinách pitových trhů), a že tam hlavně není žádný zadaný SL. Broker telefon nezvedal, ale po zanechání zprávy v hlasové schránce se za pár minut SL objevil. Během noci se obchod uzavřel, samozřejmě, že z původně ziskového obchodu, (pokud by posouval SL anebo včas zavřel, jsem šla do malé ztráty). Předpokládala jsem, že je to jeho chyba, a požadovala vysvětlení. Po urgenci mi odpověděl toto:
Zdravim Vas, chyba byla v systemu a vubec mi neukazala pozici. Pri kontrole na konci obchodniho dne by se to ale stejne zjistilo a muselo se dat Stop Loss. Kde presne chyba byla Vam nereknu ale neco takoveho se muze stat. Ty systemy nejedou taky 100% S pozdravem
Na můj dotaz, zda by případná několikatisícová ztráta šla také na můj vrub, odpověděl, že ano.
A ted bych vás poprosila o váš názor a zkušenosti. Může opravdu dojít k takové chybě systému, anebo je to jenom lempovina brokera, který nechce přijmout opovědnost? Pomůže takového brokera vyměnit, anebo se mám smířit s tím, že co si sama neohlídám, tak nebudu mít?
Budu ráda, když mi napíšete váš názor.
Hana