Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Články a tutoriály:
Archiv článků Psychologie obchodování Jak na obchodní plán Mé obchodní strategie
  • Je lepší uzavírat ztrátové pozice večer nebo jim dát šanci do dalšího dne?

    V Trading Roomu jsem dostal zajímavý dotaz: „Nebylo by výhodnější nechat ztrátovým swingovým pozicím prostor přes noc a uzavírat je až další den?".

    Osobně hledám odpovědi na podobné otázky v testech.

    V rámci Trading Roomu obchoduji tři swingové systémy – mean reversion long, mean reversion short a trendový microbreakout.

    Všechny výstupy dnes provádím příkazem MOC (Market on Close) při uzavření burzy. Samozřejmě ne vždy jde o ziskové obchody. Výstupní signál může být i v momentě, kdy je pozice ztrátová (například na časovém stop-lossu nebo v momentě, kdy se „trh vrací k běžné hodnotě“, ale pozice je stále ve ztrátě).

    Dotaz zněl, jestli by portfoliu pomohlo ztrátové pozice neuzavírat na close dne, ale podržet je přes noc.

    Zde je srovnání:

    image.png

    Černá křivka je aktuální podoba swingové části portfolia obchodovaného v Trading Roomu (výstupy na close), šedá alternativní portfolio, kdy by se ztrátové výstupy držely přes noc a uzavíraly při otevření burzy MOO (Market on Open).

    Na první pohled je patrné, že uzavírání pomocí MOC poskytuje lepší výsledky.

    Studium jednotlivých systémů ukázalo, že největší rozdíly vytváří long swingová mean reversion MR3000L:

    image.png

    Modrá linka představuje MR3000L v obchodované podobě (výstup na MOC), šedá alternativní způsob výstupu – ziskové pozice uzavírány MOC, ztrátové druhý den MOO. Z grafu je patrné, že zejména letos přinášelo držení ztrátových pozic přes noc ještě větší ztráty.

    Sám dnes ukončuji všechny krátkodobé systémy při uzavření burzy. Dlouhodobě mi vychází, že jde o nejziskovější způsob výstupu.

    29.5.2022

    Petr Podhajský

    Fulltime obchodník věnující se tradingu více než 20 let. Specializace na systematické strategie obchodované na futures a akciích. Oblíbený styl obchodování: stavba automatizovaných portfolio systémů, které využívá i při správě většího externího kapitálu.

    • Líbí se 3

    Sdílíme, co nám samotným funguje.
    7 výukových lekcí.

    Jak reálně uspět v tradingu?

    Naučte se vydělávat na své sny (naše metody na Finančník.cz)

    Praktický návod, jak v trzích získat šanci vydělávat stovky tisíc až miliony dolarů ročně bez vlastního kapitálu a nutností trávit denně hodiny před počítači (bez práce to ale nepůjde).

    >> Získat kurz zdarma <<

    Další články na toto téma

    MOC výstup vs. výstup minutu před uzavřením trhů

    V tradingu je dobré věnovat pozornost detailům. Dříve jsem například vystupoval na konci dne market příkazy zadávanými přibližně minutu před koncem obchodování. Dnes používám MOC příkazy. Pojďme si ukázat proč.
    V minulém článku jsme si ukázali, že u mnoha strategií se vyplatí uzavírat pozice na konci obchodního dne. To lze prakticky dělat mnoha způsoby. Jedním je poslat na burzu příkaz Market On Close (MOC), který se však musí odeslat s určitým předstihem před koncem obchodní seance a pak již nelze měnit. Alternativním způsobem může být výstup skriptem například minutu před uzavřením burzy.
    Představují tyto dva způsoby finanční rozdíl?
    Můžeme to otestovat. Příkaz MOC zařadí naši pozici do tzv. uzavírací aukce. Výsledkem je plnění, které v grafech vidíme jako oficiální „Close“ cenu. Pokud budeme vystupovat například minutu před uzavřením trhu, budeme nejspíše prodávat za bid a nakupovat za ask. Pochopitelně záleží také na velikosti pozice. Pokud bychom obchodovali větší pozici, můžeme v rámci MOC uzavírací cenu ovlivnit. Stejně tak nemusíme být schopni nakoupit za aktuální ask. Předpokládejme ale, že pracujeme s menší pozicí, kterou by bylo možné bez problémů exekvovat za běžnou bid/ask cenu.
    Pro test vyjdu z mé  swingové mean reversion strategie obchodované v Trading Roomu. Ke všem výstupům stáhnu z databáze bid/ask ceny minutu před koncem obchodování.
    Nejprve testuji long stranu mean reversion strategie. Například 25.5.2022 bych uzavíral long pozici v SMCI. Close cena byla 48,77. Bid/ask ceny minutu před koncem seance vypadaly pro ticker následovně:

    Pro test použiji hodnotu bid price co nejblíže času 15:59 (USA čas), tedy 48,79. V tomto případě bych tedy uzavřel pozici příkazem typu market odeslaném minutu před koncem obchodování za lepší cenu (48,79), než pokud bych vystupoval příkazem typu MOC (48,77).
    Projdu-li všechny long pozice strategie od roku 2019 a zobrazím-li příslušnou equity křivku, dostanu následující graf:
     
    Modrá linka představuje výkonost při výstupech marketem minutu před koncem obchodování. Oranžová výstupy příkazem MOC (komise nejsou v tomto srovnání zahrnuty, ve srovnání také nejsou zahrnuty delistované akcie, u kterých nemám k dispozici bid/ask ceny).
    Takto vychází srovnání, pokud bych pozici uzavíral 20 vteřin před koncem obchodní seance:

    Opět jednoznačně vítězí výstup pomocí MOC příkazu. Rozdíly na jednotlivých obchodech nejsou extrémní, ale na 300 obchodech se výkonnost odlišuje již o více než 1 000 dolarů. A to rozhodně není málo.
    Stejným způsobem mohu zkoumat short obchody.
    Ty mohu opět ukončovat buď MOC, nebo pro porovnání market příkazem poslaným na burzu minutu před koncem obchodní seance. V tomto případě budeme  pozici ukončovat za ask cenu.
    Jeden z posledních obchodů byl podle testu short v trhu STNG. S použitím MOC by byl výstup za cenu 35,19. Historické bid/ask ceny vypadají takto:

    S poměrně velkou jistotou lze říci, že bychom pozici mohli ukončit za cenu 35,18. Tedy o cent lépe než v případě MOC.
    Takto pak vypadá srovnání na delší historii:

    Opět je patrné, že MOC výstupy (oranžová linka) vychází lépe. Pozn.: výkonnost je opět orientační a vychází z backtestu strategie. V živém obchodování nelze všechny shorty exekvovat a u některých nevstupuji z důvodu fundamentálních filtrů. Smyslem grafu je pouze porovnat plnění.
    Dnešní srovnání jednoznačně ukazuje, že výstupy s použitím MOC příkazů vycházejí dlouhodobě lépe, než když budeme vystupovat z pozic marketem např. minutu před uzavřením trhů.
×
×
  • Vytvořit...